Szkolenie w zakresie stosowania profilu psychoedukacyjnego w diagnozie funkcjonalnej dzieci (PEP-3-PL)
- Szczegóły
Ogólnopolska akcja Kocham Słyszeć
- Szczegóły
Dziękujemy za współpracę!
Spotkanie dla specjalistów placówek oświatowych w ramach sieci współpracy i samokształcenia
- Szczegóły
Podczas spotkania przedstawiono założenia i zasady działania sieci współpracy między specjalistami a Poradnią oraz zapoznano uczestników z ofertą Poradni na rok szkolny 2021/2022.
Pracownicy Poradni, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom placówek oświatowych, przygotowali następujące wystąpienia:
1. Wpływ japońskiej popkultury na zachowania dzieci i młodzieży - anime, manga - p. Beata Adamczyk -Dyrektor PPP w Pławanicach
2. Depresja - jak rozpoznawać,jak interweniować? - p. Anna Pawłoś – psycholog
3. Zasady przeprowadzania przez szkoły Wczesnej Interwencji Kryzysowej - p. Anna Pawłoś - psycholog, p. Monika Kwiatek-Duszak - pedagog, doradca zawodowy
4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - zadanie statutowe szkoły - p. Monika Kwiatek-Duszak -pedagog, doradca zawodowy.
Podczas spotkania specjaliści szkół mieli możliwość dzielenia się doświadczeniem i wiedzą, a także omówienia indywidualnych problemów zwiazanych z funkcjonowaniem uczniów w szkołach i uzyskania wsparcia w zakresie podejmowania w tym zakresie działań zmierzających do rozwiązania.
Dzieci wysoko wrażliwe – co o nich wiemy?
- Szczegóły
O osobie wysoko wrażliwej mówimy wtedy, gdy posiada ona taką cechę temperamentu, która w języku specjalistów nazywa się wrażliwością przetwarzania sensorycznego. Jest to cecha opisująca różnice międzyludzkie we wrażliwości na środowisko, zarówno pozytywne, jak i negatywne.
Aron wyróżniła cztery aspekty wysokiej wrażliwości:
- D – głębokość przetwarzania
- O– łatwość ulegania przestymulowaniu
- E – reaktywność emocjonalna połączone z empatią
- S – wyczulenie na subtelne bodźce
Ad a) Głębokość przetwarzania: to nic innego, jak dokonywanie dogłębnych analiz. Dzieci wysoko wrażliwe dłużej się zastanawiają niż ich rówieśnicy. Są sumienne w działaniu, intensywniej przeżywają uczucia, przewidują różne scenariusze często niekorzystne dla siebie.
Ad b) Łatwo ulegają przestymulowaniu: dzieci wysoko wrażliwe zauważają wszystko co nowe, doskonale obserwują świat, błyskawicznie potrafią wypunktować to, co jest nie tak w związku z tym szybciej się męczą psychicznie, fizycznie niż dzieci, które odbierają ze środowiska znacznie mniejszą ilość bodźców.
Ad c) Reaktywność emocjonalna połączona z empatią: wysoko wrażliwe dzieci silnie reagują emocjonalnie na pozytywne i negatywne bodźce z otoczenia.
Ad d) Wyczulenie na subtelne bodźce: dostrzegają takie rzeczy, których większość rówieśników nie zwróciłoby nawet uwagi.