OFERTA PRACY

PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ  W PŁAWANICACH

W roku szkolnym 2021/2022 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pławanicach szczególnie zaprasza:

  1. do udziału w grupie terapeutyczno-rozwojowej (na terenie poradni) uczniów klas VI-VIII:
    – zgłaszających trudności w budowaniu i utrzymywaniu relacji,
    – zmagających się z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, niską samooceną, depresją, tendencją do myśli samobójczych, samookaleczeń, zaburzeniami odżywiania (bulimia, anoreksja, otyłość),
    – mających problemy ze zrozumieniem siebie,
  2. rodziców do udziału w warsztatach podnoszących kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców”,
  3. specjalistów placówek oświatowych do współdziałania w ramach sieci współpracy i samokształcenia,
  4. dzieci (z rodzicami), którym została wydana opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju na zajęcia wwrd.

Specjaliści Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pławanicach prowadzą zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży na terenie szkół, a także prelekcje dla rodziców i nauczycieli, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez placówki, ustalonym harmonogramem i możliwościami kadrowymi.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pławanicach oferuje ponadto:

DIAGNOZA DZIECI I MŁODZIEŻY

Diagnozowanie dzieci i młodzieży, w szczególności w celu określenia ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych, m.in:

a) predyspozycji i uzdolnień,

b) odchyleń i zaburzeń rozwojowych,

b) przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,

c) specyficznych trudności w uczeniu się,

d) gotowości szkolnej,

 e) rozwoju mowy.

Wydawanie orzeczeń o potrzebie:

 

1. kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie;

2. indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego;

3. indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły;

4. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim.

Wydawanie opinii w sprawach:

1. o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole;

2. wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej;

3. odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego;

4. objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;

5. dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub inne trudności.

6. zwolnienia ucznia z wadą słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, afazją, z nauki drugiego języka obcego;

7. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;

8. przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;

9. przyjęcia do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;

10. przystąpienia ucznia (słuchacza), u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;

11. przystąpienia absolwenta, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do egzaminu maturalnego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;

12. przystąpienia absolwenta, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do egzaminu zawodowego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;

13. innych spraw.

UDZIELANIE DZIECIOM I MŁODZIEŻY ORAZ RODZICOM BEZPOŚREDNIEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin.

Udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej.

Udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

Formy udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

- terapia indywidualna i grupowa, terapia rodziny,

- mediacje, interwencje kryzysowe,

- porady i konsultacje,

- warsztaty, wykłady i prelekcje,

- działalność informacyjno-szkoleniowa.

REALIZOWANIE ZADAŃ PROFILAKTYCZNYCH ORAZ WSPIERAJĄCYCH WYCHOWAWCZĄ I EDUKACYJNĄ FUNKCJĘ PRZEDSZKOLA, SZKOŁY I PLACÓWKI, W TYM WSPIERANIE NAUCZYCIELI W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH

Udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych, specjalistom pomocy w:

- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, w tym w rozpoznawaniu ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się,

- planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego,

- rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów.

Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu i organizowaniu przez nie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

Współpraca w określeniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka niepełnosprawnego albo pełnoletniego ucznia niepełnosprawnego (na pisemny wniosek dyrektora przedszkola, szkoły).

Udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom, pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.

Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.

Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.

Udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom i specjalistom na terenie poradni oraz Punktów Konsultacyjnych w szkołach.

Zadania te, są realizowane w szczególności w formie:

- porad i konsultacji;

- udziału w zebraniach rad pedagogicznych;

- warsztatów;

- grup wsparcia;

- wykładów i prelekcji;

- prowadzenia mediacji, interwencji kryzysowej;

- działalności informacyjno-szkoleniowej.

Zapraszamy