OFERTA PRACY
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PŁAWANICACH
W roku szkolnym 2021/2022 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pławanicach szczególnie zaprasza:
-
do udziału w grupie terapeutyczno-rozwojowej (na terenie poradni) uczniów klas VI-VIII:
– zgłaszających trudności w budowaniu i utrzymywaniu relacji,
– zmagających się z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, niską samooceną, depresją, tendencją do myśli samobójczych, samookaleczeń, zaburzeniami odżywiania (bulimia, anoreksja, otyłość),
– mających problemy ze zrozumieniem siebie, - rodziców do udziału w warsztatach podnoszących kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców”,
- specjalistów placówek oświatowych do współdziałania w ramach sieci współpracy i samokształcenia,
- dzieci (z rodzicami), którym została wydana opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju na zajęcia wwrd.
Specjaliści Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pławanicach prowadzą zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży na terenie szkół, a także prelekcje dla rodziców i nauczycieli, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez placówki, ustalonym harmonogramem i możliwościami kadrowymi.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pławanicach oferuje ponadto:
DIAGNOZA DZIECI I MŁODZIEŻY
Diagnozowanie dzieci i młodzieży, w szczególności w celu określenia ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych, m.in:
a) predyspozycji i uzdolnień,
b) odchyleń i zaburzeń rozwojowych,
b) przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
c) specyficznych trudności w uczeniu się,
d) gotowości szkolnej,
e) rozwoju mowy.
Wydawanie orzeczeń o potrzebie:
1. kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie;
2. indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego;
3. indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły;
4. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim.
Wydawanie opinii w sprawach:
1. o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole;
2. wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej;
3. odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego;
4. objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
5. dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub inne trudności.
6. zwolnienia ucznia z wadą słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, afazją, z nauki drugiego języka obcego;
7. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
8. przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
9. przyjęcia do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;
10. przystąpienia ucznia (słuchacza), u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;
11. przystąpienia absolwenta, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do egzaminu maturalnego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;
12. przystąpienia absolwenta, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do egzaminu zawodowego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;
13. innych spraw.
UDZIELANIE DZIECIOM I MŁODZIEŻY ORAZ RODZICOM BEZPOŚREDNIEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin.
Udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej.
Udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.
Formy udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
- terapia indywidualna i grupowa, terapia rodziny,
- mediacje, interwencje kryzysowe,
- porady i konsultacje,
- warsztaty, wykłady i prelekcje,
- działalność informacyjno-szkoleniowa.
REALIZOWANIE ZADAŃ PROFILAKTYCZNYCH ORAZ WSPIERAJĄCYCH WYCHOWAWCZĄ I EDUKACYJNĄ FUNKCJĘ PRZEDSZKOLA, SZKOŁY I PLACÓWKI, W TYM WSPIERANIE NAUCZYCIELI W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych, specjalistom pomocy w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, w tym w rozpoznawaniu ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się,
- planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego,
- rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów.
Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu i organizowaniu przez nie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Współpraca w określeniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka niepełnosprawnego albo pełnoletniego ucznia niepełnosprawnego (na pisemny wniosek dyrektora przedszkola, szkoły).
Udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom, pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom i specjalistom na terenie poradni oraz Punktów Konsultacyjnych w szkołach.
Zadania te, są realizowane w szczególności w formie:
- porad i konsultacji;
- udziału w zebraniach rad pedagogicznych;
- warsztatów;
- grup wsparcia;
- wykładów i prelekcji;
- prowadzenia mediacji, interwencji kryzysowej;
- działalności informacyjno-szkoleniowej.
Zapraszamy