- Szczegóły
PLAN WSPÓŁPRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PŁAWANICACH ZE SZKOŁAMI, PRZEDSZKOLAMI I PLACÓWKAMI
I. Zadanie
Diagnozowanie dzieci i młodzieży.
Formy realizacji:
- diagnoza psychologiczna, logopedyczna i pedagogiczna dzieci i młodzieży;
- komputerowe badania słuchu i wzroku;
- konsultacje z nauczycielami, pracownikami służby zdrowia, opieki społecznej, innych instytucji celem pogłębienia diagnozy;
- porady postdiagnostyczne dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
- wydawanie opinii na podstawie wyników przeprowadzonych badań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi;
- wydawanie orzeczeń o potrzebie: indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, nauczania indywidualnego, kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
- wydawanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Cele:
- określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży;
- wyjaśnienie mechanizmów funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu;
- wskazanie sposobu rozwiązania tego problemu.
Termin realizacji: według zgłoszeń.
Odpowiedzialni: psycholog, pedagog, logopeda.
- Szczegóły
OFERTA PRACY
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PŁAWANICACH
W roku szkolnym 2021/2022 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pławanicach szczególnie zaprasza:
-
do udziału w grupie terapeutyczno-rozwojowej (na terenie poradni) uczniów klas VI-VIII:
– zgłaszających trudności w budowaniu i utrzymywaniu relacji,
– zmagających się z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, niską samooceną, depresją, tendencją do myśli samobójczych, samookaleczeń, zaburzeniami odżywiania (bulimia, anoreksja, otyłość),
– mających problemy ze zrozumieniem siebie, - rodziców do udziału w warsztatach podnoszących kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców”,
- specjalistów placówek oświatowych do współdziałania w ramach sieci współpracy i samokształcenia,
- dzieci (z rodzicami), którym została wydana opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju na zajęcia wwrd.
Specjaliści Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pławanicach prowadzą zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży na terenie szkół, a także prelekcje dla rodziców i nauczycieli, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez placówki, ustalonym harmonogramem i możliwościami kadrowymi.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pławanicach oferuje ponadto:
DIAGNOZA DZIECI I MŁODZIEŻY
Diagnozowanie dzieci i młodzieży, w szczególności w celu określenia ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych, m.in:
a) predyspozycji i uzdolnień,
b) odchyleń i zaburzeń rozwojowych,
b) przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
c) specyficznych trudności w uczeniu się,
d) gotowości szkolnej,
e) rozwoju mowy.
Wydawanie orzeczeń o potrzebie:
- Szczegóły
I. DIAGNOZA
Diagnozujemy poziom rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym:
- predyspozycji i uzdolnień,
- przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
- specyficznych trudności w uczeniu się.
1. Diagnoza Psychologiczna obejmuje: | 2. Diagnoza Pedagogiczna obejmuje: | 3. Diagnoza Logopedyczna obejmuje: |
|
|
|
- Szczegóły
W poradni działa zespół orzekający, który wydaje:
- orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy;
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej;
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły;
- orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim;
- opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
- Szczegóły
Poradnia wydaje opinie dotyczące:
- odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego;
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, u którego stwierdzono:
- specyficzne trudności w uczeniu się;
- inne trudności, odchylenia, zaburzenia;
- zwolnienia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z nauki drugiego języka obcego;
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
- przyjęcia do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;
- przystąpienia ucznia (słuchacza), u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w warunkach dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;
- przystąpienia absolwenta, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do egzaminu maturalnego w warunkach dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych;
- przystąpienia absolwenta, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, do egzaminu zawodowego w warunkach dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych.
- innych spraw.