Raport, który Państwu przedstawiamy dotyczy ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dubience. Poniżej znajdą Państwo najważniejsze informacje o placówce odnoszące się do jej funkcjonowania w obszarach:
Efekty i Zarządzanie.
Placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 27-06-2013 - 03-07-2013 przez zespół wizytatorów Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Wnioski z ewaluacji:
- Poradnia diagnozuje potrzeby klientów i uwzględnia je w planowaniu i realizacji swoich działań. Placówka systematycznie i efektywnie współpracuje z placówkami oświatowymi ze swojego rejonu.
- Wszyscy klienci korzystający z usług placówki wysoko oceniają poziom świadczonych usług. Rodzice, nie zawsze korzystają z możliwości wpływania na modyfikowanie czy rozszerzenie oferty poradni, są zadowoleni z wachlarza usług, jaki oferuje poradnia.
- Wnioski z nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej sprzyjają zmianom w funkcjonowaniu poradni i poszerzaniu oferty wspomagania placówek oświatowych.
- Wewnętrzna komunikacja, wzajemne konsultacje, praca zespołowa i doskonalenie zawodowe wpływają pozytywnie na podnoszenie kompetencji pracowników, a tym samym na jakość i zakres świadczonych usług.
- W trosce o klienta dyrektor i pracownicy poradni tworzą życzliwą atmosferę i klimat wzajemnego zaufania, co przekłada się na dobry kontakt ze szkołami okolicznych gmin i pozwala pozyskiwać nowych klientów oraz świadczyć im usługi na wysokim poziomie jakości.
- Pracownicy merytoryczni bardzo angażują się w pracę zespołów zadaniowych, wspólnie planują zadania, rozwiązują problemy i dzielą się wiedzą, co podnosi jakość pracy i integrację w zespole pracowniczym.
- Poradnia posiada wystarczające wyposażenie do realizacji swoich zadań; nieliczne braki w warunkach lokalowych wykazali wszyscy respondenci - szczególnie dotyczy to utrudnienia w korzystaniu z usług poradni przez osoby niepełnosprawne ruchowo.
- Konsekwentna realizacja planu poprawy warunków lokalowych i wyposażenia oraz pozyskiwanie środków z różnych źródeł zapewnia zaspokojenie potrzeb klientów i pełną realizację priorytetów poradni w stopniu wystarczającym.
Wymaganie | Poziom spełniania wymagania |
Obszar: Efekty | |
Potrzeby osób korzystających z oferty placówki są realizowane. |
B |
Osoby korzystające z oferty placówki są aktywne. |
B |
Osoby korzystające z oferty placówki są zadowolone z działalności placówki. |
B |
Obszar: Zarządzanie | |
Funkcjonuje współpraca w zespołach. |
B |
Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny. |
B |
Warunki funkcjonowania placówki. |
C |